کاربرد ربات‌های گفتگو (چت‌بات‌ها) در کتابخانه‌های دانشگاهی

ما در عصر روبات‌ها زندگی می‌کنیم. به لطف پیشرفت‌های موجود در ه…
۱۴۰۳-۰۶-۱۸/توسط دکتر مریم اسدی

چگونه می‌توانید به عنوان یک کتابدار یک خدمت یا برنامه جدید را در کتابخانه با موفقیت راه‌اندازی کنید.

قطعا! راه اندازی یک خدمت یا برنامه جدید کتابخانه‌ای مستلزم برنامه‌ریزی و اجرای متفکرانه است. در زیر چند گام برای کمک به موفقیت شما آورده شده است.
۱۴۰۳-۰۴-۳۱/توسط دکتر مریم اسدی

شش شاخص سنجش موفقیت یک پژوهشگر

شاخص های سنجش پژوهشگران ابزارهایی هستند که برای ارزیابی و رتبه…
۱۴۰۳-۰۴-۱۱/توسط دکتر مریم اسدی

معرفی کتاب شش مسئله فراروی کتابخانه‌های امروز: دیدگاه‌های انتقادی

کتابخانه‌های معاصر با چالش‌های زیادی روبرو هستند و باد - استاد برجسته کتابداری - به دنبال افزودن دیدگاهی تازه و جدیدی به رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی است. نویسنده تلاش می‌کند با استفاده از ادبیات و نظریه‌های خارج از این حرفه، برخی از دشوارترین پرسش‌های کتابداری معاصر را بررسی و تبیین کند و به پرسش‌هایی پاسخ دهد که تنها با استفاده از ادبیات و متون کتابداری نمی‌توان به آنها پاسخ داد.
۱۴۰۳-۰۴-۱۰/توسط دکتر مریم اسدی

مفهوم‌بخشی به سواد هوش مصنوعی: یک بررسی اکتشافی

هوش مصنوعی (AI) در صنایع (به‌عنوان‌مثال، کسب‌وکار، علم، هنر، آموزش) گسترش‌یافته است تا تجربه کاربر را افزایش دهد، اثربخشی کار را بهبود بخشد و فرصت‌های شغلی زیادی را در آینده ایجاد کند. بااین‌حال، درک عمومی از فناوری‌های هوش مصنوعی و نحوه تعریف سواد هوش مصنوعی بررسی نشده است. این چشم‌انداز چالش‌های مبرمی را برای نسل بعدی برای یادگیری هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. در این مقاله، یک بررسی اکتشافی برای مفهوم بخشی به مفهوم جدید "سواد هوش مصنوعی" و ایجاد یک‌پایه نظری محکم برای تعریف، آموزش و ارزیابی سواد هوش مصنوعی انجام شد. با بررسی 30 مقاله مروری موجود، چهار بعد (یعنی دانش و درک، استفاده و کاربرد، ارزیابی و ایجاد، و مسائل اخلاقی) را برای تقویت سواد هوش مصنوعی برمبنای سازگاری با سوادهای کلاسیک پیشنهاد می‌کند. این مطالعه یک تعریف تلفیقی، آموزش و نگرانی‌های اخلاقی درباره سواد هوش مصنوعی را روشن می‌کند و زمینه را برای پژوهش‌های آینده مانند توسعه قابلیت‌ها و معیارهای ارزیابی درباره سواد هوش مصنوعی فراهم می‌کند.
۱۴۰۳-۰۳-۱۶/توسط دکتر مریم اسدی

بهترین راه برای کمک به کاربران در یافتن منابع چیست؟ (توصیه به کتابداران)

یکی از اولین گام‌ها برای کمک به کاربران در یافتن منابع این است که مجموعه خود را به‌خوبی بشناسید. این بدان معناست که با قالب‌ها، ژانرها، موضوعات و سطوح مختلف منابع خود و همچنین نحوه سازماندهی و فهرست‌بندی آنها آشنا باشید. همچنین باید از مجموعه‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی یا اشتراک‌هایی که کتابخانه شما ارائه می‌دهد و نحوه دسترسی به آنها آگاه باشید. شناخت مجموعه خود به شما کمک می‌کند تا نیازهای کاربران را با مرتبط‌ترین و مناسب‌ترین منابع مطابقت دهید.
۱۴۰۳-۰۲-۰۵/توسط دکتر مریم اسدی
بارگذاری موارد بیشتر

Loading