برخی از ویژگی‌های مجلات جعلی

مجلات جعلی ممکن است ویژگی‌های زیادی داشته باشند، اما در اینجا برخی از اصلی‌ترین آنها اشاره می‌شود که می‌تواند به شما در تعیین مجله معتبر و انتخاب آن کمک کند.

  •  این مجلات به جای دریافت هزینه از نویسندگان برای ارسال، از آنها می‌خواهند  هزینه چاپ را بپردازند.
  • زیر نظر موسسات غیردانشگاهی اداره می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم این موسسات که آنها را از موسسات دانشگاهی غیرانتفاعی تشخیص‌پذیر می‌کند این است که رفتارهای سازمانی آنها تجاری‌محور است. این شرکت‌ها گاهی 30 رشته دانشگاهی را پوشش می‌دهند و برای هر رشته مجلات منتشر می‌کنند، به عبارت دیگر تولید انبوه دارند و هدفشان کسب سود است تا کمک به توسعه علوم.
  • مدیران آنها یا افرادی که این شرکت ها را اداره می‌کنند ممکن است مدرک علمی داشته باشند یا نداشته باشند؛ و در استخدام موسسات دانشگاهی نباشند.
  • اغلب برای محصول خود که انتشار سریع مقالات است، تبلیغ می کنند. آنها برای پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دعوت‌نامه پرطمطراق می‌فرستند.
  • مدت داوری آنها بسیار کوتاه و حتی گاهی کمتر از دو هفته است.
  • مجلات مختلفی را به صورت همزمان منتشر می‌کنند.
  • گاهی در سال دوازده شماره از یک مجله منتشر می‌کنند.
  • اغلب از آدرس جعلی استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند قربانیان خود را از طریق فضاهای اینترنتی ناشناس شکار کنند.
  • با جستجوی آنها در اینترنت، به راحتی متوجه خواهید شد که بسیاری از قربانیان قبلی آنها جعلی بودن آنها را تأیید می‌کنند.
  • اگر سبک نگارش و صحت علمی مقالات منتشر شده را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که در متن مقالات، اشتباهات گرامری و املایی آشکاری وجود دارد.

این متن برگرفته از این صفحه است.

Loading

امتیاز بدهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *