شش شاخص سنجش موفقیت یک پژوهشگر

/
شاخص های سنجش پژوهشگران ابزارهایی هستند که برای ارزیابی و رتبه…

چگونه بررسی کنیم که آیا یک مجله نمایه شده است یا خیر؟

/
در این مقاله به شما خواهم گفت که چگونه می‌توانید بررسی کنید که آیا یک مجله در پایگاه اطلاعاتی برتر و مهم نمایه شده است یا خیر؟ در واقع نمایه شدن مجله در یک پایگاه اطلاعاتی نشانه اعتبار آن مجله است و یکی از ملاک‌های ارزیابی مجله برای انتخاب نیز محسوب می‌شود. بررسی وضعیت نمایه‌سازی یک مجله در پایگاه اطلاعاتی، شما را از مجلات غارتگر نجات می‌دهد. همچنین انتشار در مجلات نمایه شده، اعتبار و دیده شدن مقاله شما را افزایش می‌دهد.

برخی از ویژگی‌های مجلات جعلی

/
مجلات جعلی ممکن است ویژگی‌های زیادی داشته باشند، اما در اینجا برخی از اصلی‌ترین آنها اشاره می‌شود که می‌تواند به شما در تعیین مجله معتبر و انتخاب آن کمک کند.

نشریات و کنفرانس‌های جعلی و یغماگر: نشست علمی

/
برگزارکننده: کمیته آموزش انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران

ابزارهای انتخاب مجله هدف

/
اگر به دنبال یک مجله برای انتشار (submit) مقاله خود هستید، می توانید از ابزارهای زیر کمک بگیرید. اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این وقتی وارد سایت ناشر می شدید، ابتدا با توجه به حوزه تخصصی خود، موضوع را انتخاب می کردید، بعد لیست مجلات در آن موضوع بازیابی می شد و لیست را مرور می کردید.

استراتژی فوق‌حرفه‌ای یافتن مجلات معتبر در پایگاه اسکوپوس

/
وارد پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس شوید.   برای فیلتر کردن و انتخاب مجلات معتبر …

معرفی شش ابزار شناسایی مجلات چپاولگر: کلیپ آموزشی

/
براساس داده‌های اسکوپوس از میان مقاله‌ هایی که به اسم ایران در این پایگاه ثبت شده، بیشترین مقاله در مجله‌ای با نام Australian Journal of Basic and Applied Science منتشر شده است، در حالی که با یک بررسی سطحی روی این مجله، نشان دهنده بی‌اعتباری آن است.

ده نشانه برای شناسایی مجلات غارتگر و ابزارهای آن

/
همانطور که در مقاله مجلات غارتگر چه مجلاتی هستند؟ اشاره کردیم، هدف  اصلی مجلات غارتگر بهره برداری و طعمه قرار دادن محققان و دانشگاهیان و نیاز آنها به انتشار نتایج تحقیقاتشان است. چون نویسندگان را فریب می دهند، اینگونه نشر را نشر انگلی parasitic یا فریب ‏دهنده deceptive و غارتگر predatory می ‏نامند.

مجلات غارتگر چه مجلاتی هستند؟

/
براساس داده‌های اسکوپوس از میان مقاله‌ هایی که به اسم ایران در این پایگاه ثبت شده، بیشترین مقاله در مجله‌ای با نام Australian Journal of Basic and Applied Science منتشر شده است، در حالی که با یک بررسی سطحی روی این مجله، نشاندهنده بی‌اعتباری آن است.

Loading